بر روی هیچ چیز این دنیا اصرار نکن

ازدواج، زندگی مشترکه نه کنیز و غلام گرفتن!

پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۰۸:۳۰ ب.ظ

پسرای مجردِ در شرف ازدواج لباس زیرشون رو خودشون نمی‌شورن؟! یعنی با این‌که مرد گنده شدن، هنوز لباس زیرشون رو مادرشون یا خواهرشون می‌شورن؟!

اگه واقعا اینطوره، این آدم هنوز آماده ازدواج نیست، این آدم بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین وظیفه‌ی شخصی خودش رو تقبل نکرده، اونوقت چطور می‌خواد تو زندگی مشترک درکی از اهمیت کارایی که شریک زندگیش داره انجام می‌ده، داشته باشه و تقسیم‌ کار بلد باشه! 

درسته که اکثر مردها اون هم با این وضعیت کار و اقتصاد بار سنگینی رو دوششونه، اما این دلیل نمیشه که از زیر بار یادگیری یکسری مهارت‌ها و وظایف، شونه خالی کنند 

خانواده دوست بودن، احترام و علاقه به خانواده جنسیتی نیست، همون طور که آشپزی بلد بودن خیلی مهمه، مخصوصاً برای خانم‌ها، بد نیست که آقایون هم چندتا غذا بلد باشن تا تو مواقع ضروری که زندگی پیش میاد و کم هم نیست، کاسه چه کنم دستشون نگیرن

با اینکه مرد حضور کمتری نسبت به زن خونه‌‌دار تو منزل داره، ولی واقعا یسری کارها و وظایف رو هر دو طرف باید بلد باشن، حتی شستن بچه‌ها، عوض کردن پوشک بچه، گاهی اوقات مریضی و گرفتاری‌هایی تو زندگی پیش میاد که اگه فقط زن این مهارت‌ها رو بلد باشه، زندگی رو به گره می‌ندازه 

واقعا نمی‌فهمم چرا هنوز یکسری از مردها فکر می‌کنن کسر شأن براشون کمک کردن تو کار خونه؟ 

همون طور که زنِ شوهر دوست و خانواده دوست برای انجام کارهای خونه منت سرت نمی‌ذاره و با عشق و از عمق وجودش برای بچه‌هاش مادری می‌کنه و برای شوهرش، همسر دلخواهه، مرد خانواده دوست هم در عین حال که مسئولیت تامین خانواده رو دوششه، یه وقت‌هایی کمک حال زنش می‌شه که باری از روی دوشش برداره و از شستن لباس زیرش خجالت زده یا متاسف نمی‌شه 

اگه بخوایم این‌جوری نگاه کنیم که چون منِ مرد بیرون دارم زحمت میکشم پس کارهای خونه به من ربطی نداره، زن هم‌ بگه  بشینه دو دوتا کنه و از انجام یسری کارها شونه خالی کنه! 

پ ن :

من خودم گاهی اوقات که پدرم شرایط کاریش اجازه نمیده، خودم دست به آچار می‌شم و یا کارهای ترمیم و بنایی خونه رو انجام می‌دم، پس چون من هم زن هستم بگم بنایی کار مردونه است، این مشکل بمونه هروقت تونستی بیا انجامش بده! 

آدمی‌زاد تا اونجا که می‌تونه باید هرکار و مهارتی رو یاد بگیره تا تو زندگی کمک‌حال خودش و عزیزانش باشه، اونوقت یسری مردها نگران این هستن که زن آینده‌شون آشپزیش خیلی عالی نباشه و یا لباس زیرشون رو نشوره! 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.